Danas, 15. ožujka obilježava se Svjetski dan prava potrošača s ciljem promicanja i poštivanja temeljnih prava svih potrošača. Prvi je puta obilježen 15. ožujka 1983.godine, a svoje podrijetlo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Obilježavanje tog dana prilika je da se traži poštivanje i zaštita prava svih potrošača, te da se prosvjeduje protiv zlouporabe tržišta i društvenih nepravdi, koje potkopavaju ta prava. Taj je dan jučer na bjelovarskoj tržnici obilježila Udruga za zaštitu potrošača Bjelovarsko-bilogorske županije. Cilj okupljanja je edukacija građana o potrošačkim pravima i obavezama. Što svi kao potrošači moramo znati uz dan dan pojašnjava Slavko Tremski, predsjednik Udruge za zaštitu potrošača naše županije.
– Svi smo potrošači i svi kupujemo, a tko je potrošač? To je osoba koja kupuje ili uzima nešto za svoje osobne potrebe, a da mu to ne služi za neku proizvodnju ili dobit. Osnovno i bitno je danas da su nam ljudi bezvoljni, nemaju nekih želja za nečim, za znanjem i događa se da danas jako puno nastradaju kao potrošači jer ih trgovci, tj. oni koji im daju uslugu varaju, zakidaju i koriste na svoje načine da potrošač ne bude u pravu, napomenuo je Tremski.
Tri su skupine potrošača i svaka ima svoje zahtjeve u kupnji, kaže Tremski.
-Imamo mlade, djecu gdje mi idemo na educiranje djece i njihovih prava, naročito u mobilnoj telefoniji jer ono to najviše koriste i tu mogu biti iskorišteni. Imamo srednju dob i treću, staračku dob koja nažalost, najčešće bude iskorištena i zakinuta za svoja potrošačka prava. Račun je dokument koji dokazuje da ste nešto kupili i ona je najvažniji ukoliko se želite požaliti na neki proizvod ili uslugu i račun treba čuvati, a naše je preporuka da ga čuvate dok vam ne istekne garanti rok, a po potrebi čak i dulje, posebice ako vodite nekakav spor, pojašnjava Tremski.
Svjetski dan prava potrošača svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača, a najčešći su problemi u ostvarivanju usluga s teleoperaterima ili pak pri zamjeni tehničke robe. O tome koja je poruka svima kao potrošačima predsjednik Udruge potrošača naše županije poručuje
-Možemo poručiti svima da ako dođu u trgovinu ili bilo koju instituciju gdje kupuju nešto i uzimaju za svoje potrebe, a bivaju oštećeni ili smatraju da su oštećeni neka ne čekaju, neka odmah idu reagirati jer za svaku radnju ima određeni broj dana kada se može reagirati i kad se nešto može poduzeti, jer nakon što prođe vrijeme za pritužbe ili žalbu niti oni, a niti mi kao udruga ne možemo ništa napraviti, poručuje Tremski.