Današnja, Alfa generacija, dakle rođeni između 2010. i 2025. godine, izgleda ima potencijal potpuno promijeniti način na koji će tvrtke i zajednice poslovati u sljedećih pet do deset godina. Njihovo očekivanje vezano uz zapošljavanje potpuno je drugačije od dosadašnjih generacija. Više od četvrtine ih želi posjedovati vlastitu tvrtku, ili malu ili imati izvor dodatne zarade u usporedbi sa samo sedam posto njih koji bi željeli raditi za nekoga drugoga. Pokazalo je to istraživanje među djecom između osam i 14 godina starosti, koje je naručila Visa. Zanimljivo je i da je više od polovine njih zaradilo novac u prošloj godini, a gotovo polovina ih koristi tehnologiju koja im je u tome pomogla. Iz istraživanja se zaključuje da generacija Alfa želi jednostavniji svijet i želi utjecati na život u lokalnim zajednicama, gradovima i na način na koji javna uprava funkcionira kroz osmišljavanje novih načina upravljanja i funkcioniranja gospodarstva.
– Dio je to poziva cijeloj industriji da djeluju odmah kako bi izgradile mehanizme koji odgovaraju jednostavnom i povezanom životnom stilu koji očekuju potrošači sutrašnjice. Transformacija zajednica i gospodarstava. Za samo četiri godine prvi članovi generacije Alfa postat će dio radno aktivnog stanovništva. Dok generacija Z već ima dubok utjecaj na poslovanje poduzeća, sljedeća generacija trebala bi unijeti još više promjena – navode u Visi nakon provedenog istraživanja.
Zanimljivo je i da 45 posto ispitanika vjeruje da su kreativniji od svojih roditelja, pri čemu gotovo troje od petero djece koristi svoju maštu kako bi došli do nove ispiracije i ideja.
Inovativni umovi očekuju robote i AI
Sljedeća generacija ima jasnu viziju kako će tehnologija poput umjetne inteligencije oblikovati njihovu budućnost. Kada su upitani da razmisle o inovacijama koje bi im mogle olakšati život odraslih, roboti i strojevi koji obavljaju svakodnevne zadatke
poput čišćenja sobe, odlaska na posao i kuhanja, bili su glavni trend koji je proizašao iz generacije Alfa. U priopćenju Visa prenosi i primjere koje su djeca navela upitana o tehnologiji koja bi im mogla olakšati život.Evo što su poželjeli: “Robotska verzija mene za odlazak na posao kako bih mogao ostati kod kuće, opustiti se i zabaviti”, “AI tehnologija koja mi omogućuje čitanje misli ljudi”,“Prsten koji možete postavljati AI pitanja, kao što je odgovor na 8×9”, “Tehnika koja može čuti što mislim, a zatim to pretvoriti u sliku na zaslonu ili 3D ispisati”, “Bankovna kartica registrirana na moj otisak prsta”, “VR set koji bih mogao nositi kao policajac, koji mi govore identitet ljudi koje vidim oko sebe”,”Telefon koji radi sve što vam je potrebno, otvara vrata, zaključava vrata, uključuje stvari, tako da vam uvijek treba
samo telefon”, “Softver koji bi razumio što ljudi stvarno misle kada nešto kažu”, “Prevoditelj u vašoj glavi koji prevodi bilo koji jezik”, “Kopačke koje mjere sve statistike utakmice i same se suše”.
– Mlađe generacije primorat će tvrtke, vlade i naposljetku gospodarstva da promijene način na koji razmišljaju i kako će djelovati u budućnosti. Ova će se promjena dogoditi mnogo brže nego što većina misli. Razumijevanje očekivanja za jednostavnijim i praktičnijim životom ključno je za poduzeća da ostanu konkurentna i za izgradnju uspješnih gospodarstava. Ovo je uzbudljivo vrijeme za našu industriju jer pomažemo našim klijentima i partnerima da se snađu u ovim
promjenama i pripremamo se za novo doba trgovine. Samo oni koji se brzo prilagode uspjet će zadovoljiti potrebe ove sljedeće generacije – omentirala je Renata Vujasinović, direktorica Vise u Republici Hrvatskoj.
Istraživanje koje je naručila Visa proveo je Opinium na 550 djece u dobi od 8 do 14 godina. Provedeno je između 16. kolovoza i 20. kolovoza 2023. Podaci su prikupljeni putem internetske ankete u Ujedinjenom Kraljevstvu, Češkoj, Bugarskoj, Republici Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Sloveniji.