Proteklog četvrtka u Medicinskoj školi Bjelovar održano je zanimljivo predavanje i dvije radionice o fitoaromaterapiji. Voditeljica ovih aktivnosti bila je magistra farmacije Ivana Torjanac, nastavnica strukovnih predmeta na Zdravstvenom učilištu u Zagrebu. Predavanje je zainteresiralo prisutne učenike i nastavnike za ovu kompleksnu temu. Magistra Torjanac govorila je o biljkama, njihovoj ljekovitosti, izradi pripravaka, biljnih ekstrakata i njihovoj važnosti u očuvanju zdravlja i prevenciji bolesti. Istaknula je da je znanstveno potvrđeno pozitivno terapeutsko i ljekovito djelovanje eteričnih ulja. Dio ulja djeluje umirujuće (lavanda, slatka naranča), stimulativno (paprena menta, ružmarin) ili antiseptički (čajevac, limun).
Kako ne bi sve ostalo na teoriji, učenici su imali priliku aktivno sudjelovati u radionicama i izraditi osvježivače prostora i uljne kombinacije.
– Zašto smo odabrali osvježivače prostora? Istraživanja su pokazala da učenici koji borave u učionicama koje su neznatno aromatizirane eteričnim uljima citrusa imaju bolju koncentraciju i bolje pamte. Predavanje i radionice organizirane su u okviru projekta Hygge u školi koji je usmjeren na promjenu atmosfere i koncepta svakodnevnog prostora i učenja u školi. Sam pojam hygge označava općenito zadovoljstvo ili osjećaj ugode i sigurnosti, a to želimo i za učenike naše škole. Projekt je sufinanciran sredstvima MZO za izvannastavne aktivnosti – izvijestili su iz Medicinske.
Tijekom ovog projekta učenici će steći nova znanja i kompetencije iz područja aromaterapije, fitoterapije i uporabe eteričnih ulja što je važno za sve buduće zdravstvene djelatnike, a posebno za učenike u koji se školuju za zanimanja farmaceutskog i fizioterapeutskog tehničara. Projekt je vrijedan i zbog povezanosti sa stručnim predmetima među kojima su Botanika s farmakognozijom, Farmaceutska tehnologija s kozmetologijom, Prirodna ljekovita sredstva i drugi.
– U konačnici sva znanja i vještine stečene na ovim radionicama i predavanjima pridonose radu naše škole kao ekoškole, razvoju našeg školskog vrta te pridavanju važnosti očuvanju okoliša i biljnih vrsta – zaključuju u Medicinskoj.