Daruvarska Osnovna škola Vladimira Nazora provodi Erasmus + projekt “Brinemo za prirodu-priroda brine za nas”. U sklopu njega učiteljice Dalija Rendić i Draženka Kešić posjetile su Kanarske otoke i u tamošnjim školama skupile vrijedna, nova iskustva. Bio je to uzvratni posjet, nakon što su daruvarsku školu sredinom ožujka ove godine posjetili njihova ravnateljica, učiteljica engleskog jezika i četiri učenika iz osnovne škole C.E.R Moya, odnosno C.E.I.P. La Costa. Daruvarske učiteljice su od 22. do 26. ožujka posjetile četiri male ruralne škole u mjestima Trujillo, Fontanales, El Fontón i La Costa.
– Ove četiri seoske škole čine konzorcij. Trinaestak učiteljica radi u njima. Pojedine učiteljice su i ravnateljice škole u kojoj rade, kao i razrednice skupini kojoj predaju. Razredi su kombinacije raznih uzrasta, ponekad je to vrtićki uzrast i niži razredi osnovne, ponekad svi uzrasti od prvog do šestog razreda zajedno. Kao i kod nas, u ruralnim sredinama broj učenika pada. Učiteljice i učitelji (u manjini su, upoznale smo samo jednog kolegu koji predaje TZK) u jednom danu obično imaju nastavu u dvije škole. Škole su udaljenje do petnaestak jedna od druge, no ceste na tom dijelu otoka su uske, strme sa oštrim zavojima. Nastava je organska, često svi uzrasti rade zajedno, na satu su ponekad i dvije učiteljice. U škole dolazi asistentica u nastavi, no ona nije dodijeljena jednom učeniku, već svima kojima je pomoć potrebna. I ona u danu obiđe više škola i u svakoj je prisutna na dijelu sati, ne na svima – opisuju doživljeno daruvarske učiteljice.
Također od njih doznajemo kako jedna učitelijca na Kanarskim otocima predaje Emocreu, predmet posvećen razvoju emotivne inteligencije te kao se tamo, općenito, u školama brinu o tome da se djeca dobro osjećaju. Također su vrlo posvećeni zaštiti okoliša. U svakoj se učionici razvrstava otpad. Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture za nastavu koriste reciklirane materijale poput plastičnih karnistera.
– Prisustvovale smo i radijskoj emisiji koju su pripremila djeca škole C.E.I.P Fontanales na temu zaštite voda. U C.E.I.P Trujillo izrađivali su dvorac od recikliranih plutenih čepova. Obrazovni sustav razlikuje se od hrvatskog. U malim, seoskim školama vrtićka dob 3, 4 i 5 godina uglavnom je u zasebnoj skupini, no ponekad su pridruženi nižim razredima. Vrtić nije obavezan. Osnovna škola traje od 1. do 6. razreda. Nakon toga su četiri obavezna razreda srednje, ali to je opća srednja nakon koje se usmjeravaju na školu sličnu gimnaziji koja traje dvije godine i priprema ih za fakultet ili biraju strukovna zanimanja. Njihov e-dnevnik zove se Pincel eKade. Pojedini učitelji za sebe rade bilješke brojčanim ocjenama, no službenom u ednevniku nema brojčanih ocjena već koriste kratice opisnih riječi. U svjedodžbama također koriste te kratice. Svjedodžbe izgledaju kao ispis iz ednevnika, na dva lista papira, čuvaju se u školi, a po završetku školovanja škola ih šalje u srednju školu. Ništa od administracije ne vode u papirnatom obliku. Sve škole oslikane su grafitima poznatih Španjolki koje su uzor mladima – impresionirane su daruvarske učiteljice nakon povratka.