Završnom konferencijom u Centru za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar službeno je zaključen dvogodišnji projekt KUL – Centar za razvoj kreativnih industrija, koji je povezao zaljubljenike u kreativnost iz tri susjedne države – Hrvatske, Srbije i Slovenije.
Ovaj međunarodni projekt, vrijedan više od 245 tisuća eura, sufinanciran je s 80 posto sredstava iz programa Kreativna Europa, a tijekom dvije godine pružio je priliku brojnim sudionicima da svoju strast pretvore u konkretne poslovne ideje.

Kreativnost kao pokretač poduzetništva
-Željeli smo pokazati da ljubav prema onome što radimo može postati održiv izvor prihoda. Sudionici su kroz projekt razvijali vlastite ideje, ali i stekli vještine potrebne da ih uspješno provedu u praksi- istaknula je Ivana Hrpalo, ravnateljica CUK-a i voditeljica projekta.
Projekt KUL uključivao je radionice, edukacije i međunarodne razmjene, kroz koje je prošlo ukupno 45 polaznika – po 15 iz svake partnerske zemlje. Početne aktivnosti bile su usmjerene na upoznavanje s mogućnostima kulturnih i kreativnih industrija, dok su kasnije radionice obuhvatile teme iz marketinga, financija i poduzetništva, prilagođene specifičnostima svake zemlje.
Teme i partneri projekta
Bjelovar je bio nositelj aktivnosti vezanih uz modu i dizajn, dok su se partneri iz Novog Sada posvetili tradicijskim i umjetničkim zanatima, a slovenski tim razvio program u području održivog turizma.
Sudionici su tijekom projekta posjetili sve tri zemlje, upoznali lokalne primjere dobre prakse te ostvarili brojne kontakte koji će, kako kažu, potrajati i nakon završetka projekta.
Održivi razvoj i zelene inicijative
Prema riječima Igora Jezdimirovića, inženjera zaštite životne sredine iz Novog Sada i partnera na projektu, KUL je pokazao da kreativne industrije mogu biti i dio rješenja za ekološke izazove:
-Povezivanjem tradicijskih obrta i modernog pristupa poduzetništvu jačamo lokalne zajednice. Takvi mali, ali inovativni poduzetnici čuvaju kulturno nasljeđe i istovremeno doprinose održivom razvoju- ispričao je Jezdimirović.
Iskustvo iz prve ruke
Jedan od polaznika, Damir Sokolović iz Međurače, koji vodi brend Dobre stare stvari, istaknuo je koliko mu je sudjelovanje u projektu koristilo.
-Bavimo se proizvodnjom prirodnih i organskih proizvoda, a zahvaljujući KUL-u unaprijedili smo marketing, proširili ponudu i modernizirali izgled brenda. Osim toga, stekli smo korisna poznanstva i iskustva iz Srbije i Slovenije- kazao je Sokolović.

Kreativna mreža bez granica
Projekt KUL dokazao je da se kreativnost, znanje i poduzetnički duh mogu uspješno spojiti, a rezultati ovog regionalnog partnerstva ostat će vidljivi i nakon njegova završetka. Nova mreža kreativaca pokazala je da se od ljubavi prema stvaranju može živjeti, te da zajedničkim idejama i suradnjom granice – barem one kreativne – zapravo ne postoje.






