Budite oprezni kada dobijete obavijest o promjeni računa poduzeća s kojim poslujete. U nepunih mjesec dana gotovo na isti način prevarene su dvije tvrtke s bjelovarsko-bilogorskog područja. Nakon što je garešnička ostala bez više od 16 tisuća eura, sada je na lažnu obavijest od promjeni računa poduzeća nasjela i jedna daruvarska. Iz policijske uprave bjelovarsko-bilogorske javljaju da su jučer zaprimili prijavu odgovorne osobe tvrtke iz Daruvara.
– U studenom 2024. godine tvrtka iz Daruvara je od tvrtke iz inozemstva s kojom posluje već nekoliko godina naručila proizvode za koje su u prosincu zaprimili ponudu, a za koju nisu zamijetili da je poslana s druge elektroničke pošte i u kojoj je bila obavijest o promjeni banke i broja računa tvrtke čime su upućeni da uplatu za naručenu robu naprave na novi račun što je daruvarska tvrtka i učinila te uplatila 12.850 eura. Naknadno u telefonskom kontaktu s predstavnikom tvrtke sa sjedištem u Rumunjskoj shvatili su da nije bilo promjene računa i da je riječ o prijevari – naveli su iz policije.
Ovdje se radi o prijevari računom, a gdje su žrtve uglavnom tvrtke stoga je važno educirati se o oblicima takvih prijevara kako bi izbjegli moguća kaznena djela gdje se radi uglavnom o velikim materijalnim štetama.
O svemu više možete saznati na internetskoj stranici web heroj!,
Iz PU navode nekoliko uputa koje bi valjalo imati na umu.
KAKO VAS MOGU PREVARITI?
Kontaktiraju vas pretvarajući se da predstavljaju dobavljača, davatelja usluga ili vjerovnika.
Zaposlenika ovlaštenog za izvršavanje plaćanja navodi se na plaćanje budućih faktura na različit bankovni račun.
KAKO SE TO RADI?
Tvrtki pristupa netko tko se pretvara da predstavlja dobavljača / davatelja usluga / vjerovnika.
Može se koristiti kombinacija pristupa: telefon, pismo, e-pošta itd.
Prevaranti traže da se bankovni podaci o plaćanju (odnosno pojedinosti o bankovnom računu primatelja) budućih računa promijene. Novi navedeni račun kontrolira prevarant.
ŠTO MOŽETE UČINITI TVRTKA?
Pobrinite se da su zaposlenici obaviješteni i svjesni ove vrste prijevare i upućeni u to kako ih izbjeći.
Uvesti postupak za provjeru legitimiteta zahtjeva za plaćanjem.
Provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.
Uputiti osoblje odgovorno za plaćanje računa da ih uvijek provjeravaju zbog mogućih nepravilnosti. Pregledajte informacije objavljene na stranici tvrtke, posebno ugovore i dobavljače.
Pobrinite se da vaši zaposlenici paze na ono što dijele o tvrtki na svojim društvenim mrežama.
ŠTO MOŽETE UČINITI KAO ZAPOSLENIK?
Provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.
Nemojte koristiti detalje kontakta dobivene pismom/faksom/e-poštom koji traže izmjenu. Sigurnije je koristiti one iz prethodne korespondencije.
Za isplate iznad određenog praga uspostavite postupak potvrde ispravnosti bankovnog računa i primatelja (npr. sastanak s tvrtkom).
Odredite osobe koje će biti jedinstvene kontaktne točke za rad s tvrtkama kojima redovito plaćate.
Kada je račun plaćen, pošaljite e-poruku kako biste obavijestili primatelja. Navedite naziv banke i posljednje četiri znamenke računa na koji ste uplatili kao mjeru sigurnosti.