I ove godine, temeljem ROADPOL-ovog plana aktivnosti području svih država članica, tako i na području cijele Republike Hrvatske, pa samim time i na prometnicama naše policijske uprave održava se ciljana preventivno-represivna akcija nadzora brzine kretanja vozila nazvala Speed Marathon.
Cilj akcije je, osim represivnog, djelovati i preventivno na sve vozače, kažu u Policijskoj upravi bjelovarssko-bilogorskoj. Zašto se kontrolira brzina pojašanjava nam Maja Barbir Grubić, glasnogovornica Policijske uprave.
-Tu se uvijek nekako moramo rukovoditi statistikom, naime uzrok najvećeg broja prometnih nesreća s poginulim i teže ozlijeđenim osobama u 10-godišnjem razdoblju je brzina, koja je bila uzročnik u ukupno 39% prometnih nesreća s poginulim i teško ozlijeđenim osobama u našoj Republici Hrvatskoj, (dok je u 17% brzina bila isključiva okolnost.) Možemo zaključiti da je uzrok gotovo svake treće prometne nesreće brzina, zato nam je brzina jedna od one četiri glavne ubojice u prometu na prvom mjestu., kaže Barbir Grubić.
Brzina kao uzrok prometne nesreće može biti nepropisna (nepoštivanje ograničenja brzine izraženih prometnim znacima ili prometnim pravilima) ili neprilagođena (brzina kretanja vozila nije usklađena sa stanjem kolnika, s karakteristikama prometnica, s gustoćom prometa i dr.). Brzina kretanja vozila u naselju je ograničena na 50 km/h, iako se prometnim znacima ograničenje brzine može smanjiti na npr. 40 km/h ili povećati na npr. 60 km/h. Brzina van naselja ograničena je prometnim pravilom na 90 km/h iako se ona, poradi određenih sigurnosnih razloga, može i smanjiti. Svi vozači motornih vozila moraju brzinu kretanja svog vozila uskladiti s ograničenjima brzina kretanja u naselju i van naselja, te moraju pratiti događaje na prometnici, postavljenu prometnu signalizaciju, stanje kolnika i vremenske prilike i u skladu s time smanjiti brzinu kretanja svog vozila., ističu u policiji.
Brzina je najčešći uzročnih prometnih nesreća u cijelom svijetu.
-Godišnje na svjetskoj razini u prometnim nesrećama život izgubi više od 1,3 milijuna ljudi, što predstavlja neprihvatljivo visok broj smrtnih slučajeva. Iako najmanju stopu bilježi Europski kontinent, Hrvatska kao država je po broju smrtno stradalih u cestovnom prometu na visokom 11 mjestu od ukupno 32 zemlje Europe, gori smo i od zemalja iz našeg okruženja. Ono što je nama mjerodavno je Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa kojeg donosi Vlada za desetogodišnje razdoblje, a koji je usklađen sa svjetskim i europskim smjernicama iz područja sigurnosti cestovnog prometa. Opći cilj tog Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa do 2030. godine usmjeren je na ostvarenje 50% smanjenja broja osoba poginulih u prometnim nesrećama i broja teških prometnih nesreća u cestovnom prometu.Pozitivni učinci poduzetih aktivnosti na području sigurnosti potvrđeni su podacima o broju poginulih osoba u cestovnom prometu, kojih je u 2023. godini (bilo 251) gotovo tri puta manje u odnosu na 90-te godine kada je taj broj bio preko 800 poginulih osoba godišnje, napomenule je glasnogovornica Barbir Grubić.
Stoga znajte da policija danas kontrolira brzinu u cijeloj županiji. Lokacije smo objavili već jučer ,a provjeriti ih možete OVDJE
https://bbzinfo.hr/doznajte-gdje-vas-sutra-vrebaju-pojacane-policijske-kontrole-brzine/
A, iz policije slijedi poruka i poziv svim vozačima da poštuju ograničenja brzine, odnosno da prilagode brzinu kretanja vozila stanju i uvjetima na kolnicima uvijek i bez iznimke.