U bjelovarski željeznički kolodvor prvi put u povijesti u 10 sati i pet minuta stigao je elektrobaterijski vlak, prvi takav u Hrvatskoj. Bila je to promotivna vožnja od Zagreba do Bjelovara i natrag, a mi smo među cijelom svitom političara i direktora uspjeli pronaći i pokojeg običnog putnika. Josip Čeh prenio nam je dojmove s povijesne vožnje.
– Odlično, super baterije, super ćelije. Vozili smo se 120 na sat i n abaterijski pogon nakon Vrbovca, to je čisto ok, s obzirom da su u tijeku radovi na pruzi. Bilo je tiho, ugodno i preporučujem svakome – kazao nam je Čeh.
Podsjetimo, od davnina Bjelovarčani sanjaju kako će u hrvatsku metropolu vlakom stizati za sat vremena. Ovaj elektrobaterijski uspio je stići za sat i 15 minuta, a u Bjelovaru je demonstrirano i njegovo punjenje. Vlakom je u bjelovarski kolodvor stigao i potpredsjednik Vlade i ministar prometa Oleg Butković.
– Danas je povijesni dan za hrvatsku željeznicu, ali i za hrvatsko gospodarstvo jer se radi o promotivnoj vožnji novog elektrobaterijskog vlaka. Ugovor je potpisan još prije dvije i pol godine, a dokaz je to sveukupne modernizacije željezničkog sustava koja je krenula i koja traje. Trenutačno su u prometu 63 nova niskopodna vlaka u voznom parku HŽ Putničkog prijevoza, od čega je više od polovine nabavljeno u posljednje tri do četiri godine – kazao je Butković.
Elektrobaterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizveden je i baterijski vlak te šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a, a ostatak iz državnog proračuna. Baterijske vlakove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila.
Da elektrobaterijski vlak predstavalja prekretnicu što se tiče HŽ Putničkog prijevoza po dolasku u Bjelovar je istaknuo i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
– Ovo je prvi takav vlak koji je do sada nabavljen, a u tijeku imamo natječaj gdje će biti nabavljeno još četiri ovakva vlaka. Vlak će već od sutra biti u redovitom prometu, ali nakon dva do tri dana on mora ići na ispitivanje i u ostale gradove gdje smo sagradili punionice. Kada završimo taj proces ispitivanja onda će vlak redovito prometovati na toj liniji. Nažalost, radovi traju te se krajem godine očekuje remont pruge i na ovoj dionici. Tu će se raditi jedno razdoblje i nakon cjelovite obnove cijele ove dionice vožnja će biti ispod sat vremena – najavljuje Ukić.
Končarov elektrobaterijski vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta. Opremljen je s tri para dvokrilnih vrata, rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika te video nadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Na elektrificiranom dijelu mreže postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h, a na neelektrificiranom od 120.